#47 Yesss Bank is binnen!


Eerder dan gepland kregen we een telefoontje dat de bank binnen was en we mochten hem komen ophalen.

Spannend.......

We rijden naar Veenendaal, en huren daar een mooie gesloten aanhanger om de bank droog en veilig naar huis te brengen. Dan naar Zevenaar.

We rijden voor de deur en lopen naar binnen om het restant nog te betalen...

Jaahaa.. Eerst zeker weten dat de bank er zou zijn en dan de restbetaling... hihihi...


Er lopen twee mannen met Nico mee naar buiten en iedereen tilt de zware delen hupsakee zo de aanhanger in.

Het valt mij op dat het schitterend verpakt is met karton en plastic.

Zo, deuren dicht en gaan met die banaan.


Thuis stond Roby onze zoon al klaar om ons te helpen met sjouwen.

Eerst onze oude bank eruit.

Snel alles even stofzuigen erachter, want daar kom je niet iedere dag toch ? En dan alles uit de verpakking en rustig aan in elkaar klikken.

Owh prachtige kleur zeg.


Ik zie Nico bedenkelijk kijken als hij twee delen aan elkaar klikt en de achterkanten niet netjes aansluiten.

Hij wrijft er over, drukt een beetje, maar nee er gebeurde niet veel meer.


Owh, das jammer zegt hij, nou ja.


Verder zijn we zeer tevreden hoe het staat in de kamer.

We hadden gekozen voor ietsje groter dus dat is toch best wel spannend maar het staat prachtig.


We gaan zitten en we voelen dat het zeer hard zit. He?....


Hoe kan dat? We hebben toch voor de soft zit gekozen?


Voor de zekerheid kijken we de bon nog een keer na en

Ja natuurlijk Daar staat op.. soft zit...

nou dat is dit beslist niet.


Nee he,

Ik zeg.. Nico dit moet uitzetten.

Het is splinternieuw.

Laten we nou eerst eventjes een paar avondjes er op gaan hangen en kijken wat er gebeurd.


Maaaaar... Het was diezelfde avond nog dat Nico zei

" ik heb last van mijn rug en ik weet niet hoe ik zitten moet.

De rugleuningen zijn ook veels te bol Ik word er als het ware uitgedrukt.

Ik pik dit niet Ik ga terug.

Ze hebben ons iets anders gegeven. Ik ga voor mijn verdriet hier niet op zitten om alle avonden televisie te kijken dan had ik liever mijn oude bank gehouden".


Owh.. Wat erg... Ik voelde wel dat hij gelijk had, maar..


In mijn hoek was het inderdaad ook best wel hard, maar ik suste het steeds weg en zei dat het wel goed zou komen.


Maar ook Ik hield het geen 5 of 10 minuten uit in dezelfde houding en bleef maar draaien op mijn linker heup en op mijn rechter heup, want ik zat opgerold inmijn hoekie natuurlijk.


Daarbij maakte ik gebruik van de rugleuning.

Met mijn ellebogen tilde ik mezelf op.


Nadat we toch twee weken door zijn gegaan in het volharden om te kijken of het zachter zou gaan worden zagen we dat ook de rugleuning weg zakte waar ik steeds op steunde.


Ook op diverse hoekpunten leek het wel of er geen vulling genoeg in zat..

Dat waren dus nu meerdere klachten op 1 bank. Nu was het limiet bereikt.


Ik kon wel huilen, voor het eerst sinds jaaren weer een nieuwe bank, en nu dit.

De eerste de beste zaterdag zijn wij terug gegaan naar Zevenaar en zijn naar de balie gelopen en hebben onze klachten gemeld.


De verkoopster die ons zo goed geholpen had zag ons aankomen en snelde naar ons toe en zei, wat is er aan de hand.?

Kort en krachtig legde we het een en ander uit.

We lieten ook meteen de foto's zien die we van de mankementen hadden genomen.


Oh nee hè zei ze, dat het nou net bij jullie moet gebeuren. Ik vind het zo erg, maar het komt goed hoor.

We gaan alles opvullen en nakijken en als het niet lukt, krijgen jullie een andere, maar het komt goed.


We moesten thuis op de computer naar hun website gaan en daar een klachtenformulier invullen en alle foto's bijvoegen.


OK gaan we doen..


We zeiden dat we nog even naar het showmodel terug gingen om nou precies te kunnen te vergelijken wat we gekocht hadden en wat we nu in huis hadden.


Ja natuurlijk dat is goed.


Daar stonden we weer, bij het roomkleurige showmodel.


We gingen er beiden meteen in zitten en we voelde dat we heerlijk weg zakte en keken elkaar aan en zeiden ohhh wat erg!!!!

Dit was wat we gekocht hadden, hier willen we avonden lang op televisie kijken en niet wat we thuis hebben staan.

Niks geen gekke bollingen in onze rug en de achterkant sluit prachtig aan.

De uitvoering van de stof leek ook zelfs anders, deze was veel luxer als die ze er bij ons om hadden gedaan.

Wat goed dat we terug zijn gelopen naar het showmodel om te kijken hoe en wat hier kregen wij echt op alle vragen een antwoord.


Diezelfde avond hebben we het klachtenformulier ingevuld met alle foto's erbij. We hebben zelfs een filmpje gemaakt in de hoop dat we dat ook konden bijvoegen en dat lukte gelukkig. En nu maar wachten wat ze hier op gaan zeggen.


Na een paar dagen krijgen we een brief thuis van Seats and Sofas.


We moeten woensdag met de bank naar het filiaal in Zevenaar komen.

Tussen 09.30 uur en 18.00 uur.

Er staat bij dat de beoordeling en eventuele reparatie van het zitmeubel wordt uitgevoerd door een extern en onafhankelijk meubelreparatie bedrijf.


Pffff... . Moeten we weer naar Veenendaal om een overdekte aanhanger te huren dat wordt dus twee keer €50 euro.

Want aan het einde van alles dus nog een keer.

Daar gaat onze Koningsdag bonus.

Ja, zegt dat stemmetje steeds... Je was gewaarschuwd.... En je weet.. een gewaarschuwd mens telt voor twee.


Nico zegt, ik blijf er die dag echt bij hoor, ik ga niet naar huis. Ik wil horen hoe en wat.

Ik rijd wel rondjes totdat ze er zijn.


Ik ga met je mee zei ik. Mijn moeder verschuif ik wel naar de donderdag.


Nick is dan ook niet meer bij ons.

Hebben we weer wat meer vrijheid.

Want....

Nick mocht 2 augustus weer terug naar zijn woning..

Fijn voor beiden partijen.

22 weken Corona tijd is best wel lang genoeg geweest.


Hoe gaat dit bankdrama aflopen?


Wordt vervolgd...... 🧡.....






7 keer bekeken0 reacties
  • Black Facebook Icon
  • Black Instagram Icon