#48 Bank met klachten terug


Zoals in de brief stond moesten we dus op woensdag de bank door de inspectie laten bekijken.


We huren dus weer de overdekte aanhanger in Veenendaal en rijden richting Seats and Sofas.

We komen daar aanrijden zetten de auto en aanhanger recht voor de deur en we lopen samen naar binnen.


Er komt een meneer aan en hij zegt, u komt u bankstel ophalen?..


Nee zeiden wij, wij komen er eentje terug brengen.


OH, dan ga ik even iemand halen die u kan helpen met een steekwagen.. ogenblikje.


Daar kwam een vrij vorse donkere meneer aan.

Hij had het zichtbaar warm en er niet veel zin in.


We zeiden hem vrolijk goedemorgen en liepen naar de aanhanger om het eerste deel op de steekkar te zetten.


Toen deze meneer ermee weg liep naar achteren, kwam de verkoopster die ons geholpen had meteen naar buiten en zei, jee dit is wat hoor, dat het nu precies bij jullie gebeurd jullie zijn zulke lieve mensen.

Ze nam een kijkje in de aanhanger en zag de rest van het bankstel staan.


Ik zei meteen, kijk zie je die bollingen op de rugleuningen.

Ja dat zag ze.

We zeiden zou je er eventjes op willen gaan zitten alsjeblieft en voelen hoe hard het zit.

Wij hebben een soft zitting besteld.

Ze ging in de aanhanger op een los deel van de bank zitten en zei Ja.. maar dit komt goed hoor, dat duurt wel een half jaartje voordat je hier echt lekker in wegzakt.


Oh nee... ineens voel ik een hele donkere wolk bui aankomen toen ze dat zei.


Nee hoor.. dit hebben wij niet gekocht loop maar even mee naar het showmodel zou je dat willen doen?


Natuurlijk zei ze.


Ga hier nou eens in zitten?

Voel je het grote verschil?


Dat klopt zegt ze deze bank staat al 2 jaar hier en er is veel op gezeten.


Oké wij hebben hem bijna 3,5 week en hier is al vele uren meer op gezeten in alle avonden, dan die 5 minuutjes wat klanten doen hier op het showmodel.


Pfff.. Vechten met woorden.. Hou ik echt niet van.


En die deuken bovenop de leuning? waar geen vulling in zit.


Nee..zegt ze.. dat komt goed, dat gaat bijgevuld worden.


Nee zeggen wij, dat kan niet want dan gaat hij nog boller staan.


Ja daar gaf ze me ook gelijk in.

Zij bleef proberen om de gemoedelijke toestand in stand te houden.


En deze stof op het showmodel is ook veel mooier en luxer dan de stof die wij hebben gekregen.

Dat klopt zegt ze want jullie hebben gekozen voor een stof waar de vlekken makkelijk eruit gingen.

Owhh.. ja daar had ze echt gelijk in.

Maar dat dat zo'n verschil zou zijn...


Toen kwam ineens het verkoopverhaal weer naar boven bij mij en ik denk dat ga ik maar eens even eerlijk vertellen.. Wat en hoe ik daar nu over denk.


Het is toch niet zo dat je die Koningsdag bonus prijs eraf gehaald hebt en gedacht hebt nu kunnen we er een goedkopere vulling in doen en een ander stofje omheen trekken.

want ineens €1000 van de totaalprijs af dat is niet niks.


Neeee.. Natuurlijk niet.. Zei ze.


Kom op Christiene, had je nou echt verwacht dat ze zou zeggen "Ja dat is waar!!" NEEE echt niet.

Toch wilde ik het gezegd hebben.


Ze zei, zit er nou maar niet over in,

het komt helemaal goed.

Ik vind het zo erg dat het nou net bij jullie gebeurd is, jullie zijn zulke begripvolle en lieve mensen.

Dit zegt ze ook heel vaak, dat heeft ze geleerd, lief en aardig blijven, dan blijft de klant ook rustig.


Mocht het nou zo erg zijn dat de inspectie vind dat het niet te veranderen is dan moet er gewoon een hele nieuwe bank gemaakt worden voor jullie.


Owh ik kreeg weer hoop. En toen zei ze.....


De inspectie komt morgen!


Whaaat?... die zou toch vandaag komen.


Nee hoor, Vandaag is alleen de inbreng dag voor klachten.


Ze zegt bel morgenochtend maar even op dan heeft de inspecteur ernaar gekeken en dan horen jullie wel hoe en wat.


Toen zei ik

Als er nou toch een hele nieuwe bank gemaakt wordt (en dat mag ik toch hopen,) dan zou ik graag de nieuwe stof erop willen zoals deze op het showmodel.


Nee dat ging niet zei ze.

Ik zei, daar wil ik best wat voor bijbetalen.


Nou dat moet ik allemaal gaan bespreken..

Bel morgen maar.


We kregen een donker bruine nette leenbank mee naar huis een 3-zit en een 2-zit keurig in het plastic ingepakt en diezelfde meneer, van het uitladen, die mocht deze leenbank in de aanhanger zetten.


We gingen 's avonds televisie kijken op de leen bank en deze zat al vele malen beter als onze nieuwe bank.


Zelfs Nick zei..

Hey mam deze bank zit lekker.


Wat een rampenplan.

Welke registers gaan we opentrekken


De volgende dag belde ze zelf en zei dat er naar gekeken was.


De conclusie is... de bank moet opgeklopt worden...!!!!!!


Zodat alle deuken en wegzakkingen weer vol kwamen met de vulling!!!!!!

En dat moet regelmatig gebeuren.


Whahaha..en dat moeten we zelf doen!!!!!


Nico zegt, dit antwoord klopt niet dan had je ons dit verhaal wel meteen kunnen vertellen toen wij met de klacht binnen kwamen.

Dan laat je niet iemand helemaal uit Wageningen met dat bankstel komen en weer een aanhanger huren.

Maar ze blijft volhouden.

Ze had er een filmpje van, ja dat wilde ze wel opsturen hoe we dat moesten doen.


Nico zei, Je hoeft niets te sturen!

We komen hierop terug.

Dus iedereen die hier bij jullie een bankstel koopt, die vind dit verhaal van opkloppen meteen goed.


Nou ik heb nog nooit iemand gehoord die iedere 14 dagen zijn bankstel moet opkloppen.


Het verhaal wat ze zegt gaat indalen.. Heel langzaam.. Help....


Dat meent ze niet... NEEEE!!


WE ZIJN IN SCHOCK!!!!!!


En als er een nieuwe bank gemaakt zou worden met de nieuwe stof,

kwam er € 733, 00 bij.


NOG EEN SCHOCK EROVERHEEN!!

We hoefde nog net niet aan de beademing.


Nico heeft vreselijk staan praten en gevochten door de telefoon en gezegd..

Hier is het laatste woord nog niet over gevallen we komen er deze week op terug.


Tja.. Een gewaarschuwd mens....

Hadden we maar geluisterd.


Maar we gaan door....

Kom op zeg.

Zijn ze nou helemaal mesjokke.


Wordt vervolgd.... 🧡......